همه فایل

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

همه فایل

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

پاورپوینت آشنایی با نانوتکنولوژی

نانوتکنولوژی قابلیتهای محتمل تکنیکی نانوتکنولوژی شاخه های نانو تکنولوژی
دسته بندی مهندسی شیمی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1209 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
پاورپوینت آشنایی با نانوتکنولوژی

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

برای اولین بار ریچارد فینمن برنده جایزه نوبل فیزیک پتانسیل نانوعلم را در یک سخنرانی تکان‌دهنده با نام" درپایین اتاقهای زیادی وجود دارد"، مطرح کرد . فینمن اصرار داشت، که دانشمندان ساخت وسائلیرا،که برای کار در مقیاس اتمی لازم است، شروع کنند. این موضوع مسکوت ماند، تا اینکه اریک درکسلر(دانشجوی تحصیلات تکمیلیMIT) ندای فینمن را شنید و یک قالب‌کاری برای مطالعه "وسایلی کهتوانایی حرکت دادن اشیاء مولکولی و مکان آنها را با دقت اتمی دارند" ایجاد کرد، که در سپتامبر 1981در مقاله‌ای با نام " پروتئین راهی برای تولیدانبوه مولکولی ایجاد میکند" آن را ارائه داد.

درکسلر آن را باکتابی بنام " موتورهای افرینش" دنبال کرد و توسعه مفهوم نانوتکنولوژی را همانند یک کوشش علمیادامه داد. اولین نشانه های ثبت‌شده از این مفهوم نانوتکنولوژی تغییر مکان دادن اشیا مولکولی، در سال1989 بود، موقعی که دانشمندی در مرکز تحقیقات آلمادنIBM اتمهای منفرد زنون را روی صفحهنیکل حرکت داد، تا نام IBM را روی سطح نیکل نقش کند.

نانو کلمه‌ای یونانی به معنی کوچک است و برای تعیین مقدار یک میلیاردیم یک کمیت استفاده می‌شود. چونیک اتم تقریباً 10 نانومتر است، این اصلاح برای مطالعه عمومی روی ذرات اتمی و مولکولی بکاربردهمیشود.

از اهداف مهم فناوری نانو ــ و شایدمهم‌ترین آنها ــ به وجود آوردن ساختارهایی از مواد است که در آنهاآرایش مولکول‌ها از پیش طراحی شده باشد. روش‌های مرسوم تولید، مثل روشذوب فلزات و سرد کردنآنها در قالب، چنین امکانی را فراهم نمی‌کنند. پس چگونه می‌توان چنین ساختارهایی را به وجود آورد؟


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.