همه فایل

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

همه فایل

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

پاورپوینت ریزپردازنده (تراشه PIC)

ریزپردازنده تراشه PIC PIC ها از نظر تعداد پایه معماری PIC ها نرم افزارهای مربوط به PIC اسیلاتورها
دسته بندی الکترونیک و مخابرات
فرمت فایل ppt
حجم فایل 744 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 49
پاورپوینت ریزپردازنده (تراشه PIC)

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

مقدمه

با توجه به اهمیت و گسترش روزافزون کاربردهای میکروکنترلرها و محدودیت هایی که میکروکنترلرهای خانواده ی MCS51 ایجاد می کرد،شرکت Microchipنسل جدیدی از میکروکنترلرها به عنوان PIC به بازار عرضه کرد.با توجه به قابلیت بسیار زیاد این میکروکنترلرها،به سرعت مورد استقبال قرار گرفت وتحول بزرگی در استفاده از میکروکنترلرها ایجاد کرد.
با ارائه نسل جدید میکروکنترلرها توسط شرکت میکروچیپ،برنامه نویسی میکرو وارد مرحله جدیدی شد و روشهای سنتی برچیده شد-به این ترتیب دیگر نیازی نیست برای ارسال اطلاعات به LCD زیر برنامه ای فراخوانی شود بلکه فقط با استفاده از یک دستور LCDOUT اطلاعات وفرمان ها به LCD منتقل می شود.
همچنین برای خواندن ورودی آنالوگ دیگر لازم نیست زیر برنامه ای نوشته شود ودر آن بارها رجیسترهای مختلف را چک کنیم و بسیاری از وقت و انرژی خود را صرف کنیم بلکه فقط با استفاده از دستور ADCIN مستقیما ورودی آنالوگ را در یک متغیر میریزیم،همه این قابلیت ها به مدد استفاده از زبان سطح بالا ایجاد می شود.
بدین صورت که بسیاری از زیر برنامه های متداول از قبیل :نوشتن در LCD وخواندن ورودی آنالوگ وتولید موج DTMF وشمردن فرکانس روی هر پین و نوشتن و خواندن حافظه و ارتباطات سریال وتأخیر به مدت طولانی و... توسط شرکت میکروچیپ به صورت یک تابع یا دستور مشابه با دستورات Basic یا C ارائه شده است که باعث می شود هم تعداد خطوط برنامه کاهش یابد وهم برنامه نویس از سردر گمی رهایی یابد.
و در ادامه مباحث زیر بررسی میشود:
PIC ها از نظر تعداد پایه
انواع حافظه
معماری PIC ها
بلاک حافظه داخلی PICها
PIC ها از لحاظ نوع Program Memory
منابع وقفه
Code Protection
اسیلاتورها
نرم افزارهای مربوط به PIC

برنامه نویسی به زبان اسمبلی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.